Sayfalar

5 Mart 2011 Cumartesi

Satranç



Kitabın Adı: Satranç

Kitabın Yazarı: Stefan Zweig

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa sayısı: 80

Nereden Kaça Aldım: D&R

Bu uzun öyküye tek kelimeyle hayran kaldım. Elinize aldığınızda zaten hemen bitirmek istiyorsunuz. Yazarın eşiyle birlikte intihar etmeden önce yazdığı son eseri olduğunu öğrenince çok üzüldüm. Diğer kitaplarını okumak için sabırsızlandım. Hikayeyi o kadar akıcı yazmış ki bizzat ordaymışçasına yaşıyorsunuz olanları. Hatta son sayfayı çevirip a bitmiş dedim, daha devamını bekliyordum yani. Kitabın kahramanı yine bir önceki kitabımın da konusu olan dönemde geçmiş olan, Hitler'in bu sefer Viyana'yı kuşattığı, buradaki insanlara işkence yapıldığı bir dönemi yaşamış. Bu dönemde yaşadıklarını, nasıl satranç hastalığına yakalandığını anlatıyor. Ve bir yolcu vapurunda bambaşka bir karakter olan dünya satranç şampiyonuyla arasında geçenler anlatılıyor. Her kitapseverin okuması gerekir diye düşünüyorum.

İyi okumalar..

1 yorum:

  1. Ben de okıyup çok sevmiştim. Ölmeden önceki son eseri olduğunu öğrenmek de insana bir tuhaf hissettiriyor. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil