Sayfalar

6 Nisan 2011 Çarşamba

Puslu Kıtalar Atlası

Kitabın Adı: Puslu Kıtalar Atlası

Kitabın Yazarı: İhsan Oktay Anar

Yayınevi: İletişim

Sayfa sayısı: 238

Nereden kaça aldım: D&R

Yazarın okuduğum ilk kitabı Amat olmuştu. Herkesin bu kadar övgüyle bahsettiği kitabı açıkçası okurken oldukça zorlanmıştım. Denizcilik terimleri beni benden almış, içime afakanlar basmıştı. Bu kitabı ile yazara kendimce bir şans daha vermek istedim. Kitabı okurken o kadar zevk aldım ki bitmesini istemediğim nadir kitaplardan oldu. Uzun İhsan Efendi, oğlu Bünyamin, Alibaz, Ebrehe, Arap İhsan, casus Zülfiyar, dilenciler vs.. Herbiri muhteşemdi.. Mutlaka okuyun, okutun..

"İstediği şey, eski güzel, rahat, endişesiz ve tekdüze günlere geri dönmekti. İnsanların Dünya karşısındaki kayıtsızlığını da işte tam bu anda kendi zihninde yakaladı ve babasının sözlerine bir anlam vermeyi başardı: Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmektü. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor, bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığınıyorlardı." (s.90)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder