Sayfalar

2 Aralık 2013 Pazartesi

Dönüş


Kitabın Yazarı: Ayşe Kulin

Yayınevi: Remzi Kitabevi

Sayfa sayısı: 295

Nereden kaça aldım?: Eltimden aldım

Üniversitedeyken okumuştum en son Ayşe Kulin'i, Sevdalinka idi sanırım kitabın adı. Bir gün okula geleceğini duydum yazarın, gittim heyecanla. Ama karşımda gördüğüm yazar benden daha heyecanlıydı :). O andan sonra yazara karşı bir soğukluk oluştu istemeden :(. Her yeni çıkan kitabına burun kıvırdım, böyle bir hakkım olmamasına rağmen. Geçen hafta eltimin kızı Defne'nin doğum gününe gittiğimiz zaman ona da anlattım aynı durumu :). Bunu oku seveceksin diyince aldım elime kitabı. Eski okuduklarımdan farklı olarak bir aile anlatılıyordu sadece, tarihi romanlarından değildi. Hikaye absürd olsa da elimden bırakamadım, severek okudum ve bitirdim. Kitabı bitirdikten sonra eşime anlattım, biraz zorlama olmuş sanki konusu gibi bir yorumda bulundu. Okurken öyle hissetmeseniz de sonradan böyle bir duyguya kapılabiliyorsunuz. Aslında hayatta her şey insanlar için lafının cuk oturduğu bir kitap. İyi okumalar..

Kitabı iyi özetleyen 1-2 paragraf paylaşmak istiyorum.

"Aslında çok basit bir şey söylüyorum, doğruları mahalle baskıları tayin ediyorsa mesela, mahalledekilerin hepsinin en doğru şekilde düşündüğünden, yaşadığından emin olmalıyım. Yoksa doğrular kime göre sorusu kafama takılı kalır."
"Ahlak kuralları diye bir şey var."
"Yine kimin ahlakına göre? Arabistan'a gidiyorsun, kadının saçını göstermesi ahlaksızlık. Afganistan'a gidiyorsun, yüzünü göstermesi yasak! Hollanda'ya gidiyorsun, çıplaklık serbest, iki kadın ya da iki erkek birbiriyle evlenebiliyor ama sen şu işe bak, çiftlerin ne olursa olsun birbirlerini aldatması hoş karşılanmıyor. Git Eskimoların ülkesine, ev sahibinin erkek konuğuna en büyük misafirperverlik olarak ikram ettiği karısını geri çevirmek, çok ayıp. Kısacası tek bir 'doğru' yok! Doğru, nerede durarak, hangi açıdan baktığına bağlı, içinde yaşadığın topluma bağlı, o toplumun değerlerine bağlı..."   (s.189)


3 yorum:

  1. merhaba Dönüş romanından önce Gizli anıların yolcusu sonrada Bora'nın kitabını okumanız gerekiyordu çünkü bağlantılı bunlar en son Dönüş'ü okuyacaktınız.

    YanıtlaSil
  2. merhaba yazarın önce "gizli anıların yolcusu" sonrada "Bora'nın kitabı"'nı okuyacaktınız en son Dönüş'tü. o zaman hikayeyi anlıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Mehtap, evet biliyorum bu üçlemenin son kitabı, sonradan 4.sü de çıktı mı bilmiyorum, hikaye çok anlaşılmaz değil aslında ama diğerlerini okur muyum, sıra gelir mi bilemiyorum. Ben de sondan başa okurum olmadı :)

    YanıtlaSil